Начало Новини Последно Съствака изолирана от белия боб намалява Гликемичния индекс на хляба
Съствака изолирана от белия боб намалява Гликемичния индекс на хляба PDF Print E-mail

Гликемичния индекс /GI / на храните може да бъде намален чрез добавянето на съставка изолирана от белия боб.

Так се твърди в изследване публикувано в списанието Nutrition Journal. На доброволци е даван хляб с тази съставка, условно наречена Phase 2,  и се е отчел по-нисък GI на хляба.

Гликемичния индекс измерва колко бързо дадена храна освобождава въглехидратите в тялото и покачва нивото на глюкоза в кръвта. Храните с висок GI предизвикват бързо покачване на нивото на глюкозата и в последствие бързо спадане, дори под нормалните нива. А храните с нисък GI  обратно – предизвикват бавно и плавно покачване на глюкозата, което е по-благоприятно за организма. Доказано е, че това предпазва от развитие на Диабет тип 2 и сърдечно съдови болести. 

От напрвените в лабораторни условия опити се смята, че механизма на действие на това вещество е следния: блокира ензима алфа-амилаза, които се отделя в слюнката и от панкреаса. Този ензим е отговорен за разграждането на въглехидратите до низши захари, които впоследствие се резорбират в тънките черва и попадат в кръвта.

Авторите на проучването смятат, че по този начин може да се намали GI на всички продукти произведени от бяло брашно. А това би било интересно за производителите.

Това безспорно е интересно, но ако искаме да се храним здравословно, по-добре е хлябът и всички печива да са пригитвени от пълнозърнести брашна , а не от бели. Така те имат нисък GI и са по богати на витамини и минерали. А бобовите зърна е най-добре да се консумират цели и често, защото съдържат много фибри и ценни растителни протеини.

 
< Prev   Next >



Начало Новини Последно Съствака изолирана от белия боб намалява Гликемичния индекс на хляба