|
Седем чаши зелен чай на ден приемани редовно и продължително може значително да намалят риска от смърт от болести на сърцето и рак на дебелото черво. Сравнени с хората, които пият по една чаша зелен чай или изобщо не пият, тези, които приемат по 7 и повече дневно имат с до 75% по нисък риск от тези заболявания. Това е съобщение на учени от Университета Окайама от Япония. „Това е първото проучване, което доказва благоприятния ефект на зеления чай при предпазване от някои форми на рак” – заявява професор Etsuji Suzuki, които е ръководил проучването. Той допълва, че това се постига след постоянно и продължително приемане на зелен чай. При проучването са били проследени 14 000 души за 5 гонини на възраст от 65 до 84 . Зеленият чай съдържа голямо количество водноразтворими полифенолни съединения. Те са мощни антиоксиданти и са основно 4 вида – епигалокатехин, епигалокатехин галат, епикатехин и епикатехин галат. Количеството им е 4 пъти повече отколкото в черния чай. Ползите за здравето от зеления чай са много – намалява се риска от някои форми на рак, подобрява здравето на сърцето, помага за поддържане на нормално тегло, предпазва от развитие на Болеста на Алцхаймер . А напоследък се доказва, че хората пиещи повече зелен чай имат по-млада биологична възраст на клетките си от останалите хора. Това говори, че се увеличава продължителноста на живота и общото здравно състояние.
|